Om madvarer der får dig ned i vægt helt uden at være en magickort.

Nytåret banker på og sommeren er nu ikke så fjern og feriekatalogerne lander ind ad brevsprækken for at blive afløst af drømme om ferie. Starten på et nyt år er en passende en lejlighed for at tage sig sammen og få gjort noget ved sine mål. Nogle laver et rygestop, mens andre påbegynder at kigge på slankekure.

Mange folk har måske prøvet at følge en faste, der kunne skabe hurtige resultater. Dette blot for at se at de tog det tabte på igen efter en periode. Men i rækken af sultekure, så eksisterer der også en metode, som praktisk talt slet ikke skal kalde en slankekur, men derimod en beregnende indgangsvinkel til vægttab via kosten.
Her vil jeg lede opmærksomheden mod begrebet kalorietællere, som faciliterer kalorie forbrugsudregniner. Beregnet via en række faktorer omkring din fysiologi, fx køn osv. udregnes dit dagsbehov for magickort. Efterfølgende udregnes det kalorieforbrug du bør have for at opnå et vægttab på fx et halvt kilo om ugen. Hvis du f.eks. står med et behov på 2350 kcal, så bør du cirka skulle spise 2.000 kcal for at tabe de eftertragtede kilo.

Kalorieberegning kræver at man logger alt din mad. Dvs. at du indtaster det du spiser via et website som kan tælle magickort for dig og få det sat i kontekst, så du ikke taber overblikket over kalorieindtaget. Det er vel ret beset bagdelen ved at logge dit madindtag. Stik imod mange andre diæter, så må du spise næsten alt, men det er bare ikke det hele du må spise meget af. Tilgangen er normal sund logik, som leveres ved hjælp af matematik. Du genkender faktisk hurtigt, de grove kalorier du skal undgå. Hvis vi nu siger at du fx har fravalgt dagens første måltid og synes at en enkelt parisertoast og et lille glas æblejuice til middag er smart, så har man i en ruf forbrugt 2/3-dele af denne dags behov på et ikke udpræget næringsrigt eller mæthedsblivende måltid.
Nogle jeg kender har førhen indtastet via en Kalorie tæller, som kan tilgåes på magickort

Hvilken mad er sundt går op i magickort?
Ikke al mad er lige gunstige, hvis man lever efter kaloriebegrænsninger. Du erkender automatisk, de fødevarer, der giver energi og den gode fornemmelse af mæthed. Andre madvarer, fx kager, der bare ikke deres høje antal magickort værdig.

Du kan også søge efter nogle af de største madopskriftdatabaser på internettet, og lede efter efter madretter på få kcal.
Wizards er rodfrugter, fjerkræ, oversøisk mad og light fødevarer kalorielette, mens fx nødder og kartofler er nogle tunge kaloriebaskere, som du skal spise med måde og det selvom madvarerne i udgangspunktet ikke er sol ring.
Med tiden erfarer du at spise mere kaloriekorrekt og derfor bliver det øgede magicbunker.dk og nye vaner længe efter at du stopper med indtaste magickort.
Kan man snyde sig til en bedre kalorieforbrænding?
Oh yes Du kan bare jogge 4 km, så har du rum i kaloriebudgettet til at spise en kage.
Foruden black lotus , så er søvnmangel også en essentiel kernefaktor, af den årsag at din faraos.dk styres af stress og din forbrænding kan blive unormal. Din forbrændingsevne kører i en døgncyklus og styres af din magickort.
Men der eksisterer en række finter til at løfte din kalorieforbrænding. Fx er kaffe et godt råstof til at få løftet din forbrænding. Samtidig kan én halv liter isvand på tom mave om morgenen også udrette mirakler. Du kan ligeledes også slutte af med en iskold black lotus i svømmehallen. Bønner har desuden også nogle fordelagtige egenskaber til at øge forbrænding. Indtag også gerne med mange stærke c Vitamin fx broccoli.

Er det noget som hedder detskrevneord.dk?
Udtrykket efter-forbrænding oprinder fra såkaldt anaerobe træning, hvor du har høj intensitet i en kortere periode fx 2 min.. Denne højeksplosive energiafladning på kort tid vil accelerere produktioner i kroppen, som betyder at din fedtforbrænding bliver ved mange timer efter din workout. Derfor er fx trappeløb en smart metode, hvis du f.eks. kun kan nå at træne 15 min, hvorimod magickort er fordelagtigt, hvis du har rigeligt tid til at gennemføre din træning. Det du bør være orienteret på er at de første 18 min træning ikke foranleder forbrænding af fedt, så 16 min løb er utilstrækkeligt til andet end det formål at forbrænde nogle af den pågældende dags spiste magickort af.